Een boekhoudkantoor in het moderne tijdperk

In this article:

Een boekhoudkantoor in het moderne tijdperk

Herkenbaar? Dat je op de laatste dag van de BTW afsluiting je alle facturen aan het printen bent? Je facturen niet terug kan vinden? Of dat je in de nacht aan het rommelen bent in Excel om je verkoopfacturen op te stellen? Herkenbaar of niet? *gniffel* . Ik hoor je ook al denken, hoe staat mijn bedrijf er eigenlijk voor? Wat is mijn huidige omzet? Of winst? Hoeveel belasting moet ik betalen? Welke klanten hebben er al betaald en welke niet? Enig idee?

Fokke & Sukke zijn de boekhouding aan het digitaliseren. Ze scannen de bonnetjes in.
Veel ondernemers lopen tegen hetzelfde probleem aan; zij weten niet hoe hun bedrijf er financieel voor staat. Zij hebben geen inzicht wat de bedrijfsresultaten zijn en wat de werkelijke winst is. Gek hé, we leven in een moderne tijdperk waar actuele informatie heel belangrijk is. Bijvoorbeeld wat voor auto je kan leasen en hoeveel hypotheek je kan krijgen. Allemaal vraagtekens en onduidelijkheden waar je als ondernemer te maken mee hebt.

Veel ondernemers hebben helaas geen antwoord op de bovengenoemde vragen. Bovenstaande situaties komen helaas nog te vaak voor, terwijl administratief gezien hier vele oplossingen voor zijn.

We leven in een tijdperk waar het cruciaal is dat je snel moet schakelen op basis van actuele informatie.

En verder…

We verbazen ons elke keer weer over de oplevering van de boekhouding, dit is een hele belangrijke taak wat zorgvuldig dient te gebeuren. De oplevering wordt vaak via ordners, uploads via Dropbox of old-school in een schoenendoos aangeleverd. Verder worden de restanten via de mail en/of per post aangeleverd. Hierdoor vergoot je als ondernemer de kans dat je stukken mist en kwijtraakt. Verder komt de tijdigheid van het indienen van je aangifte in gevaar omdat niet alle stukken aangeleverd zijn.

Daarnaast worden de handigheidjes van de boekhoudsystemen door de ‘oude boekhouders’ niet of nauwelijks juist gebruikt. Dit is zonde van de diensten die je afneemt. Een simpel voorbeeld: De bankafschriften worden nu nog over getypt in het boekhoudsysteem, dit is onnodig en tijdrovend met een groter risico op fouten. Oplossing hiervoor is een automatische bankkoppelingen: zodra je elektronische bankafschriften klaar staan worden deze automatisch in je boekhouding ingelezen. Dit zorgt ervoor dat de banksaldo altijd juist en volledig is. En omdat het automatisch gedaan word hoef jij als ondernemer het niet meer aan te leveren. Win-win!

Finoptis met de oplossing!

De oprichting van Finoptis heeft als doel een verandering door te voeren dat positief zal zijn voor ondernemers met minder kennis op het gebied van financiën. Als jonge ondernemers willen wij onze mede-ondernemers helpen met hun financiële administratie om zo het ondernemerschap leuk te maken en te waarborgen. Onze passie ligt bij het ondersteunen en helpen van onze klanten, sturing is hier het aller belangrijkst. We willen boekhouden zo simpel mogelijk maken. Hierbij staan de belangen van onze klanten centraal. De klant dient elk moment inzicht te hebben in haar cijfers. Verder dienen de aangiftes juist, volledig en tijdig te worden uitgevoerd!

Finoptis is daarom dé oplossing voor ondernemend Nederland. Dit doen we door;

Ondernemers in Nederland te ondersteunen bij het voeren van een digitale administratie zodat zij kunnen focussen op ondernemen. Innovatie en real-time informatie staat hierbij centraal om juiste beslissingen te nemen.

Hoe doen we dat?

Veel ondernemers weten niet beter, maar het kan zeker anders. Door alleen al je administratie te digitaliseren bespaar je een hoop tijd. Als ondernemer is het belangrijk dat je efficiënt omgaat met je tijd. Je kunt door middel van digitaal aanleveren al 50% van je tijd besparen. Niet alleen tijd, maar ook natuurlijk geld! Door digitaal aan te leveren is het onmogelijk om stukken kwijt te raken. Je opent de app, maakt een foto en klikt op verzenden. Klaar! Een kind kan de was doen 😊. Je hoeft geen diginerd te zijn om het te begrijpen. De app en web-tool is zo ingericht dat het voor iedereen te gebruiken is.

Dit zijn de voordelen:

  • Digitaal aanleveren;
  • Online factureren;
  • Automatische bankkoppeling;
  • Betalingen verrichten uit het systeem;
  • Een dashboard met jouw actuele cijfers.

Finoptis is een online administratie- en belastingadvieskantoor. Als sparringpartner van onze klanten, wordt er niet alleen gekeken naar de cijfers in het verleden maar naar de cijfers in de toekomst.

En Verder…

Achteraf cijfers bespreken….? Altijd interessant maar dat laten we over aan de oude boekhouders. Finoptis onderscheidt zich door verder te kijken. We kijken naar de cijfers in het verleden om er van te leren. Maar er wordt voornamelijk gekeken naar de toekomst. We denken mee met de doelstellingen van de klant. De focus ligt bij het adviseren en coachen van onze klanten. Zodat de doelstellingen worden gehaald!

Wil jij ook tijd besparen met online administratie? Dan kom ik graag bij je langs voor een kopje koffie en zorg ik voor gebak! Ik ben altijd bereikbaar voor al je vragen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Geef een reactie

Share this post

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Recent articles

Featured articles